Inwestycyjny rozwój w branży spożywczej w 2020 r. nie jest wysoki. Przyczyną takiej sytuacji jest Covid-19, który wprowadził niepewność po stronie biznesu.
Według specjalistów branża spożywcza nie została tragicznie dotknięta pandemią. Jednak pod płaszczykiem zwykłego biegu spraw, można dostrzec wiele ciekawych, nowych zjawisk…
Wnioskować można, że znaczna część firm z branży spożywczej boryka się w zwiększonymi kosztami ochrony sanitarnej, odczuwalne są także ograniczenia w sprzedaży sklepów oraz koszty logistyki.
Inna jest także funkcja przedstawicieli handlowych. Komunikacja i sprzedaż szybciej niż zwykle przenosi się do Internetu. W obecnym otoczeniu przyspieszają zmiany w dystrybucji oraz udział zakupów żywności przez Internet.
W tych trudnych czasach, można zauważyć także zmianę w zachowaniu konsumentów. Mniej kupujemy, próbujemy i testujemy nowych produktów. Firmy spożywcze ograniczyły wprowadzanie nowych produktów, m.in. także marketing dotyczący nowych marek i produktów.
Dziś głównym zadaniem właścicieli powinno być: minimalizacja ryzyka i mniejsze skupienie się na transakcjach kapitałowych.
POLECAMY: